Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter
Zima, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího systému křídla letounu pro tři letové konfigurace a námrazové podmínky dle dokumentu Part 25 Appendix C a O. Analýza byla provedena za pomoci CFD prostředků v programu FENSAP-ICE pro případy vztahující se k letové námrazové obálce. Tyto případy byly analyzovány pro dva řezy křídla v místě křidélka s Reynoldsovými čísly v rozmezí 4,5–8,5×106 a za předpokladu normálního provozu pneumatického odledňovacího systému. Zvýšená pozornost byla kladena na potenciální nárůst námrazy za hranící pneumatického odledňovacího systému. V příloze P6 je možné dohledat anglicky psaný odborný článek shrnující hlavní poznatky diplomové práce.
Bouřky na letištích LKTB a LKMT a jejich předpověď
Ryba, Přemysl ; Hudec, František (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na nebezpečné jevy v letectví, na přítomnost bouřek v prostoru letišť Brno-Tuřany a Ostrava-Mošnov se zvláštním zřetelem na sledované období od roku 2005 do roku 2009 a jejich předpovídání.
CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter
Zima, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího systému křídla letounu pro tři letové konfigurace a námrazové podmínky dle dokumentu Part 25 Appendix C a O. Analýza byla provedena za pomoci CFD prostředků v programu FENSAP-ICE pro případy vztahující se k letové námrazové obálce. Tyto případy byly analyzovány pro dva řezy křídla v místě křidélka s Reynoldsovými čísly v rozmezí 4,5–8,5×106 a za předpokladu normálního provozu pneumatického odledňovacího systému. Zvýšená pozornost byla kladena na potenciální nárůst námrazy za hranící pneumatického odledňovacího systému. V příloze P6 je možné dohledat anglicky psaný odborný článek shrnující hlavní poznatky diplomové práce.
Bouřky na letištích LKTB a LKMT a jejich předpověď
Ryba, Přemysl ; Hudec, František (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na nebezpečné jevy v letectví, na přítomnost bouřek v prostoru letišť Brno-Tuřany a Ostrava-Mošnov se zvláštním zřetelem na sledované období od roku 2005 do roku 2009 a jejich předpovídání.
Small Icing Wind Tunnel
Horák, V. ; Hoření, Bohumír ; Rozehnal, D. ; Svoboda, E.
The paper deals with a small icing wind tunnel realized at the Department of Aerospace and Rocket Technologies in conjunction with the aircraft icing simulation project. There are presented some results of the airfoil ice accretion prediction and various resulting ice shapes from icing wind tunnel. Appropriate consideration is given to the ice shape geometry measurement either.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.